onsdag, august 18, 2010

Riv ned denne helvetes skandalen!

I går var jeg og gikk rundt i oslos gater via Google map, og fikk da for første gang et skikkelig overblikk over Norges nye nasjonale praktbygg og stolthet, Operaen.


Men Herre min Kristus i Faderens himling i helvete for et støgt operabygg dette snøhettafirmaet har tegnet da ... det ser jo ikke ut med sine kantede og pisskjedelige funkisvinkler ... hvorfor kunne de ikke gjøre som Jørn Utzon i Sidney og lage et VAKKERT  og estetisk tiltrekkende bygg med harmoniske og dristige kurver og linjer når de først skulle smelle av så mange milliarder og ødelegge havna i oslo?

Hva skal vi med denne helvetes operaen i det hele tatt ... etter hva jeg forstår er det bare en finkulturell lekestue for den dølle frognerfiffen og andre rikmannskakser på vestkanten, som til sterkt subsiderte billetter betalt av alminnelige skattebetalere driver og jåler og viser seg fram for sine likesinnede ignoranter mens de sløvt og uinteressert sitter lidende og og knasker beroligende tabletter og halvsover seg gjennom de infernalske gaulene fra juggelbesatte og oversminkede feite matroner som teatralsk framfører arier og andre kunstige og unaturlige samtaler som de synger istedetfor å snakke ... fra en totalt utdødd og forstenet kunstform, nemlig opera.
Nei ta og kjeppjag disse slappe kjerringene og nevrotiske fisefine ballerinaene på kulturhistoriens dynge der de hører hjemme og få noe skikkelig rockemusikk inn i kåken istedet!

Gi operaen til Greven og bandet hans Burzum, eller Gorgoroth eller Dimmu Borgir eller hva de nå heter alle disse death metal banda. De utgjør jo den ENESTE norske kulturelle yrtingsform som legges merke til i utlandet ... så hvorfor får ikke DE noen utmerkelser eller steder å utøve sin kunst, finansiert av den ellers så gavmilde og kulturpromotion-interesserte staten?

I'll tell u why, fordi de ikke har noen som representerer dem i de korrupte institusjonene som bestemmer hvem som skal få sitte ved bordet når den enorme milliardkaka som utgjør alle disse rause bevilgningene, stipendene etc. fordeles! Dette er naturligvis helt typisk det korrupte og pill råtne systemet i Norge, der bukkene som sitter konstant plantet på ræva ved havresekken tildeler seg selv de feteste kakestykkene.

Men  aller helst burde selvsagt hele sulamitten bare rives sønder og sammen og lempes på dynga, slik at den ikke får skjemme ut bylandskapet mere!


27 kommentarer:

  1. En glitrende forestilling, poe!!!

    "Ødelagt havna i Oslo"... Fantastisk! You made my day!

    Mickey

    SvarSlett
  2. Hva i faen er dette her for noe piss...dette ar da ikke noen glitrende forestilling...only in ur worst nightmares...du går jo snart selveste fauske en høy gang i falsk smiger og siklende logring mickey!

    SvarSlett
  3. Det er første gang jeg sier noe som helst vakkert om det du har skrevet,
    men som den bavianen du egentlig er, så tåler du jo selvsagt ikke ekte beundring...ditt morderiske beist av en bloggdreper..

    Mickey

    SvarSlett
  4. Dessuten, når jeg tenker meg om et sekund...så var det morsomste... mine egne erindringer om alle mine interessante og morsomme opplevelser fra den tiden da det ekte sørenga enda var bevart...

    Sånt har ikke forblåste finnmarkinger filla peiling på.
    Litt indre moro fra ei ekte oslodame var det nemlig...

    SvarSlett
  5. Når du ålte deg rundt som en korrupt fange i kommentarfeltene på Lb... kunne jeg ikke i min villeste fantasi tenke meg å snakke til deg poetrix...her innerst og nederst i dette sølerøret..kommer du til din fulle rett!

    Jeg har selv erfaring i skriving med påholden tunge...men noen jævla tyster er jeg ikke...I say no more...

    Mickey

    SvarSlett
  6. korrupt fange har jeg aldri vært...men selv jeg kan nok til tider veie mine ord og avholde meg fra å si min mening, av ulike hensyn...der inne var jeg lenge snill bisk av lojalitet til LB og dens føører...jeg hadde nemlig lovet å ikke sette hele sirkuset over styr så lenge jeg var medlem der, for ikke å skremme slike tafatte fusentaster, talentløse balleløse slasker og hengepunger som Eggen og Egeland av banen...og når TAKKEN for at jeg hadde kneblet meg sånn på den måten ble at den prinsippløse sjofle fuckings forræderen falt meg i ryggen når jeg ville forsøke å gjøre bloggen bedre...ja da ser du resultatet mickey!

    Dont u ever fuck with poetrixx... da rocker han bloggen din til helvete og tilbake igjen!(gammalt asfaltjungelordtak)

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. "...og når TAKKEN for at jeg hadde kneblet meg sånn på den måten ble at den prinsippløse sjofle fuckings forræderen falt meg i ryggen når jeg ville forsøke å gjøre bloggen bedre."

    Hvor sjuk i hodet går det an å være? Jeg har aldri falt deg i ryggen! Jeg skrev bare at Snys innlegg var mer enn godt nok til å ligge i skribentseksjonen og at det ikke var noen kvalitetskrav der.

    Begge deler var sant.

    Du fikk ikke lov til å mobbe Sny og presse henne ut av bloggen eller ut av skribentseksjonen. Jeg ville holde meg til reglene. Jeg sa ikke et vondt ord til deg. Jeg ville bare at det skulle være likt for alle.

    Det var nok til å få deg til å se rødt!

    Takken for denne beslutningen min - fra deg og Sny - var den mest bedritne kampanje jeg har noensinne har vært utsatt for. Først raser du ut av bloggen og sletter alt, pluss tusener av kommentarer. Så kommer Sny og gjør det enda verre med å si at "hun føler at hun blir nestemann ut..." Totalt uten grunn. Jeg hadde bare beskyttet henne og tatt henne i forsvar - mot deg!

    Og Fauske, Sirenia og Arthur brøt reglene, og ble derfor suspendert. Hva var nå galt med det? De skapte jo bare ufred i bloggen.

    For dette blir jeg mobbet av dere dag ut og dag inn. Navnet mitt kjøres opp i de verste og mest groteske sammenhenger - alt er tillatt, også fra feige, anonyme krapyler. Og du gjentar dine egne vanvittige løgner så mange ganger at du vel nesten har begynt å tro på dem selv.

    Hva faen skal en mann gjøre for å forsvare seg mot slike syke, ondskapsfulle, anonyme bloggdjevler som dere?

    SvarSlett
  9. her er det ikke annet å si enn at jeg aldri har truffet på lignende patologisk tilfelle når det gjelder ''kunsten'' å vri og vrenge på virkeligheten inntil det passer en selv...det er totalt nyttesløst å henvende seg til det lille vett og forstand og rimelighet du ennå måtte besitte.. det er helt blåst...u r gone man ... jeg tror faktisk du nå har hjernevasket deg selv gjennom din særdeles selektive hukommelse og manglende evne til selverkjennelse...at du nå faktisk selv TROR på røverhistoriene dine...det er både fascinerende og skremmende å bevitne..

    SvarSlett
  10. MEN du har grunn til å være fornøyd anyway...du vant jo, og dine visjoner er nå virkeliggjort; bloggen er et likhus med kun et par tafatte og uengasjerte pliktkommentarer i timen, av nøyaktig samme interesse og kaliber som tarmoppgulp forårsaket av indre gassansamlinger i likene der de ligger og råtner..

    SvarSlett
  11. Sørensen har da vært en jugemester på blogger i flere år.Selv sier han at han aldri lyver.Når Roar sier det,er det sikkert veldig veldig sant, og veldig mye mer enn mindre.
    Den som ikke tror det, får øyeblikkelig skikkelig stygg verbal rundjuling og bank.

    Anne

    SvarSlett
  12. rett skal være rett...jeg har da vitterlig selv sett ham si at han SJELDEN lyver...det er jo et relativt begrep..og jeg vet ikke hva han legger i det selv..om han -lyver hvert år, en gang i måneden, en gang i timen,eller sekundet..i dont know...

    SvarSlett
  13. Og jeg Roar, skulle gjerne likt å vite nøyaktig hva og hvor jeg brøt reglene, inni hodet ditt eller inni andres forykte hoder?

    Her våknet man opp og aner fred og ingen fare og så leser man at man er suspendert??? For hva, ingen referanse til regelbrudd overhodet, bare en vilkårlig handling.

    Sny brøt heller ingen regler ei heller JO, for annet å blogge for lite..

    Det eneste som gikk over grensene for all skikk og bruk og regler var Arthur, akkurat som om noen skal måtte ta ansvar for det annet enn han?

    SvarSlett
  14. Åh, Gydur, jeg elsker deg nesten! Hvordan i helvete visste du om Gorgoroth????? Det er jo en av favorittene mine. Som eksnaboen til Gaahl er jeg helfrelst. Og best av alt er vokalisten homofil også. Bedre blir det ikke av en black metal scene!

    Men Dimmu kan du drite en lang diarestripe i, for de duger faen ikke for andre enn wannabe-metallere.

    SvarSlett
  15. Sørensen lyver alltid veldig sjelden. Hvordan kan han lyve sjelden, i og med han lyver hele tiden.
    Ja,det er dagens selvbesvarte gåte.

    Harry Brandelijuss.

    SvarSlett
  16. Gorgoroth...å jeg driver da og snoker litt vet du...jeg lager jo selv musikk som ville skremt flettene av rasshåra på de gutta!

    SvarSlett
  17. jeg har lage noe musikk som er så vanvittig at jeg tør ikke spille den om natten i mørket med hodetelefonene på før jeg sovner...jeg får rett og slett dødsangst...det høres ut som noe djevelen og en hel hærskare av demons skriker fra helvete selv hahahaha

    SvarSlett
  18. Why not la bloggen din gjengi noe av musikken, via you tube foreks. Fillern, nei forresten, da stjeler nok Sørensen snuttene, og kaller det sine egen musikk.

    Egil ikke Bare

    SvarSlett
  19. Sender meg snart noen samples på mail, da, babyboy? Eventuelt legger ut på en side og linker meg det privat på Facebook? Du svikter ikke din største beunder, vet du vel.

    SvarSlett
  20. ja når den er ferdig....ikke før!

    SvarSlett
  21. snart kommer jeg til å dra på verdensturne med musikken min og opptre på enorme fortballstadioner som tar hundretusener av kvinnelige fans som hysteriske av kåtskap kaster trusene opp på scenen...da kan du få være groupie nr 1 may...ok?

    SvarSlett
  22. å ja faen jeg ser og hører det for meg...hvordan det koker av brunsthylene til alle de hunderetusener av steinkåte damene som helt ville og besatte av lyst til å pule skriker ut sit seksuelle begjær og ønske om at jeg kommer og knuller dem hohohoh!!!!

    og de skal få sine lyster oppfylt!

    japp jeg tenker å arrangere alle tiders største sexparty og knulle dem i svime alle sammen!!!!

    SvarSlett
  23. http://www.youtube.com/watch?v=plzroBxJFZg&feature=related

    SvarSlett
  24. Poe
    Jeg stiller som bodyguard, som lovet.Tar med meg hele den gamle gode gjengen,som vi vanket med i gamle dager.

    Håper du komponerer en "Rectumdilerium sonate", som kan spilles til minee om LB.

    Husk å send meg prøvestykker av musikken.Bruk gjerne facebook kanalen.

    high five, brother of total freedom

    Sveinung.

    SvarSlett
  25. hill deg du heilage freedom fighter og måtte seieren følge våre ganer...der vi freidig bælmer i oss livets drikk rett fra flaska...skål!!!!

    I dag skal jeg ut og drekka meg sanseløs og brøyte kuken inn i hordene av horer hurra!!!!

    SvarSlett
  26. gode gud jeg synker andektig på kne og takker deg av hele min sjel for jordens herlige horer...amen!

    SvarSlett
  27. Schalabais Poetrixx, hold ditt flagghode høyt i natten.

    Sveinung.

    SvarSlett