lørdag, august 21, 2010

Dikt på nynorsk!

Oppegget av Anne Torheim som trøtt og stedig, nei støtt og stadig legger ut dikt på nynorsk i det fallerte kråkereiret Litteraturbloggen synes jeg ikke denne bloggen kan være noe dårligere, så jeg har hostet opp et dikt jeg også ... inspirert av nattens festlige eskapader som ble avsluttet mellom de barmfagre ...i hvert fall fagre ... lårene til en hore hihihihi!

Diktet har jeg tenkt å innlemme i min neste diktsamling som jeg har kalt;

Det var den sumaren eg knulla mor mi!


Her er herligheten:


Du lyt ikkje sleika ein tøffel i sønnavind.


Stille xom ein sommermus eg dyppar

mine svimeslåtte tær i sviskekompott

Jau eg hugsar det so vel!


Det var den dagen  jeg satt og trallet så sårt bak en tallerken av nylon

jeg listet meg så pent på tå mot en knallbesatt Hitlerpus som satt og spiste Yatzy---

før jeg kokka en røvarfjert på en sistefitteboy som frekt drev og smughostet øksehugg på ein grisargut frå Kyrksæterøra.

!!!!! kvapp det or grisen.

Det romla stygt frå noko i baken. Jeg kikket forstenet opp.

Vårherre sto bak vedskjulet og ronket som en villmann mens han lo og slo seg på knærne. Det bent fram stinket stram fittelukt av rundpult hønsefitte fra den gamle gudemikkelen.

Du lyt faen ikkje sprengje småsild uten klokke ditt svin! kauka han.


Då vende eg meg om og ulpet syv kilo kirkesnørr i grava hurra!!!!

So fitla eg meg heimatt med litt søtlig torsketøys i øyret og suppetipappe bombelom i hatten!

27 kommentarer:

  1. Skjønte ikke helt,var det Anne som har skrevet dette diktet, på LB ??
    Nynorsken er der, men temaet og innholdet, er vel ikke slik hun pleier å skrive?

    Mine tvil om den påvirkningen LB gir, blir mer og mer bekymringsverdig.

    Tove

    Diktet er jo grensesprengende velskrevet.

    SvarSlett
  2. Kjære Gud!

    Ikke tilgi Poetrixx,
    for han vet hva han gjør.

    Arild

    SvarSlett
  3. Kjære Arild

    Tilgi Gud
    som ikke bryr seg om noen ting

    Sveinung

    SvarSlett
  4. Død og pine, Sveinung. Der traff du det!

    Arild

    SvarSlett
  5. Poetrix, dette er dikt av høy verdighet. Du viser nok en gang at du virkelig mestrer dette kunstverket så til de grader - og jeg elsker å bevitne det! Du er rett og slett helt unik i din sjanger, og ingen vil noen sinne nå deg til fortannen engang. Jeg vil ha mer, for faen!

    SvarSlett
  6. "Vårherre sto bak vedskjulet og ronket som en villmann mens han lo og slo seg på knærne."


    Litterær analyse: Hva er galt med denne setningen?

    SvarSlett
  7. Galt??? hahahaha her er det ingenting galt..

    SvarSlett
  8. Man kan ikke runke mens man slår seg på knærne - med mindre man har tre hender.

    SvarSlett
  9. Men herregud, da! For det første er jo Gud allmektig og i stand til hva han måtte ønske, og for det andre kan jo selv en vanlig døende forfatter klare å ronke med én hånd og slå seg på knærne med den andre. Er jo ikke vanskeligere enn å knipe sammen beina og slå hånden over knærne! Hva er det neste umulige her, da? At han ler samtidig? Altså gjør han tre ting at once, men så er det jo Gud vi snakker om også, da... den allmektige, for fucks sake, hahaha!!!

    SvarSlett
  10. Sørensen glemmer at Vår Herre har samme superduper egenskaper som han selv. De er begge tusenkunstnere. For slike overjordiske skapninger er mirakler og sannheter intet problem.De ronker enkelt og greit uten hender.
    Som ordronkere... er de helt uovervinnelige,men det er ikke noe luksusproblem.

    Sveinung.

    SvarSlett
  11. u got it, anonym!

    we are talking about den allmektige himself her, for hvem intet er umulig...

    SvarSlett
  12. Man kan jo lure på hvor langt Roar egentlig tenker... Forresten gir jeg cred til deg for den grammatikken der, boy - du satt komma foran tiltale! Det er første gang på lenge at jeg har sett at du gidder å ta deg tid til, hehehe. Fortsett sånn!

    SvarSlett
  13. Poetrixx. Legg inn diktet på LB, da er det garantert lovprising og diktet blir omtalt som det beste som noen gang er skrevet.

    Det gjelder å de rette forbindelser. Roar og Gud er kjekt å ha som venner. Da går det i en djevelsk fart, rett til en omvendt himmel.

    Prøvetur innvilges, ved bot og rettergang i sakrestiet på LB.

    Satanius Solarex Reflexius Von Anuis..

    SvarSlett
  14. som sagt...casher de ut fem tusen store hver gang jeg poster noe der,så er jeg deres mann...IKKE FØR!!!!

    SvarSlett
  15. La oss døpe guttefaen Roar om til InteUmuig. Litt romersk klang og påtatt lidelse av Jesus rang.
    Snart blir han vel opphevet til en helgen,en helgen for bruk også i hverdagen.

    InteUmulig har en vakker klang av svenskt slektsnavn. Men hvorfor skal de slippe å ha en slik fallen helgen til analplage.

    Gøsta

    SvarSlett
  16. Det burde ikke være noe problem for den genigjengen å hoste opp 5 laken vel.
    Får du sørensen til å synge litt med tryllekjeften, ruller pengene inn som en armada av tyske panservogner.

    Titel på tiggevisen:
    Rubel og dollar i samme slikkepotten.

    Fetter Antonius Barbakeius.

    SvarSlett
  17. Mitt geni innen grammers og ortografia hensyntar ikke sinketids tyver som rettskriving er.Ordene jeg produserer sitter rett i hjerteroten på folk, som sylskarpe piler fra fiolinbuen til Alex Drøbak.

    Sveinung.

    SvarSlett
  18. Du, Sveinung, jeg har sett mye grammatisk svikt i det du skriver her, og ikke minst også orddelingsfeil (særskriving). Kan det være så vanskelig å skrive korrekt?

    SvarSlett
  19. Litt av et sted, dette. Så snart jeg poster en eller annen kommentar, kommer hundrevis av slanger vislende og sislende med en gang med sine kløyvde, onde tunger og skal sette huggtennene i meg og sprute inn giften.

    Hahaha... for et jævla ormebol.

    SvarSlett
  20. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  21. Og alle slangene har ett hode, nemlig det stygge, giftige og onde Fauske-hodet.

    SvarSlett
  22. Anonym sier

    Du, Sveinung, jeg har sett mye grammatisk svikt i det du skriver her, og ikke minst også orddelingsfeil (særskriving). Kan det være så vanskelig å skrive korrekt?

    Nei, det er litt smågaver til de som skriver ordne korrekt, men ikke klarer å berøre leseren kun med det.

    Sveinung berører, både med skriveleifer og alt annet av tegn og ?

    For Sveinung er mannen som folket både leser og forstår.
    Ros til Sveinung for hans beskjedenhet og sjenanse.

    Sveinung

    SvarSlett
  23. Azimut vrøvel med dagens drøvtygging.


    "Og alle slangene har ett hode, nemlig det stygge, giftige og onde Fauske-hodet"

    Roar da, du kan da bedre enn dette. Er du blitt sliten i serken ?

    Det store spørsmålet er, med hvilket hode Sørensen tenker med? Er det det ovale hodet på toppen, eller det mikroskopiske hodet han har et stykke lenger ned ?
    Det nederste sa du?, ja,vi tenkte oss det.

    Thor..

    SvarSlett
  24. Fuck me sideways du skriver så jævla bra, Poetrix! Du gjør alle etablerte forfattere til noen totale amatører med det perfekte våset du lirer av deg - det er umulig å ikke elske!!!

    SvarSlett
  25. Poetrixx ruler, enkelt og greit,Sørensen gråter og trygler, for igjen å stjele Poetrxx populæritet,for egen vinning.

    solveig.

    SvarSlett
  26. japp...som jeg skulle sagt det selv!!!

    SvarSlett
  27. Everybody knows that this is true.

    solveig.

    SvarSlett