fredag, august 13, 2010

En overfladisk stormannsgal finnmarking!

Det kaller Mickeline meg, i en kommentar som nå er slettet på Litteraturbloggen av en slettesnok som har gått totalt bananas i sin hyperaktive mani og trang til å gjøre rent bord, der han blindt slår om seg til høyre og venstre og raserer hele lokalet i sin desperate jakt på et par mus som irriterer ham.

Og hun har helt rett, jeg er naturligvis både stormannsgal, slik det tilkommer et såvidt fantastisk og fremragende menneske som meg ...og en meget overfladisk person...og dette er en helt bevisst posisjon og valg jeg har tatt.

Det er nemlig på overflaten at mesteparten av livet foregår ... ikke i det mørke, dystre farlige dypet der allslags uhyrer fra avgrunnen regjerer ... og heller ikke oppe på de iskalde ensomme toppene der stormene herjer og der man risikerer å falle ned og slå seg ihjel når som helst.

Så jeg trives som fisken i vannet blant menneskene, på overflaten ... der livet syder og koker og allslags merkelige og morsomme ting hender. Og sørgelige og tragiske også selvsagt. Men det er der tingene skjer. Det er der livet leves.

Skjønt det forhindrer selvsagt ikke at jeg av og til foretar noen dykk ned i dypet for å sjekke hva som finner sted der, eller kaster meg på vingene og lik en ørn svever over landskapet for å skaffe meg et videre perspektiv over hva som foregår her i verden.

Bare en ting gjør jeg aldri ... eller i hvert fall kun sjelden, (og da kun i den hensikt å skaffe meg nok en erfaring og se hva det dreier seg om)...og det er å stille meg selv i skyggen.

Å frivillig søke tilflukt i skyggen, og tilbringe hele sin tilværelse i skyggenes dal ... slik du og din livsledsager Jan Hagen gjør, Mickeline. Skyggene skyr jeg som pesten. For jeg vet hva de gjør med folk.

Disse dystre umenneskelige kalde skyggene som stjeler livsgleden fra dere og som dere har latt dere narre til å forveksle med dypet ... og dermed innbiller dere at dere er dype mennesker.

Time to come out in the sun baby...

26 kommentarer:

  1. Der traff du blinken poetrixx. Fullt hus.
    Hadde det ikke vært for at også du går rundt med den ville ideen om at verden er tredelt!

    Oppe blandt fuglene, en passende rolle blandt menneskene, og nedi de dype katakombene. Det er ikke sånn. Hadde det vært sånn ville jeg forblitt i en hyggelig fargesprakende syretripp fra 1972 som lærte meg saker om livet som jeg seinere aldri har lært hverken i mitt lange studie om mennesker, eller i samtaler, lek og dans, med noen jordslige mennesker.
    Alt foregår samidig; der opp, ned ,bak og fram er et fett. Alt annet er bare konstruert lureri. Først når denne erkjennelsen sitter i magen kan det begynne å handle om hva som er vitsen med litteratur og livet, Poetrixx.
    Hva som er kvalitet. Og mennesker som sklir lett inn blandt hverdagslige værsamtaler, sitter i alle fall ikke og skriver for harde livet, verken på blogg eller i litteraturhuset sitt! Nei, da hadde vi fart rundt på veiene med munnspill og hund, og tjent til livets opphold med tryllekunster. Du er da også et skapmenneske Poetrixx. Jeg hører du nå skal bli rik og bofast? Pass deg for nissene.
    Målet er å slutte å tenke.
    Faren er at forblir jeg i Norge, blir jeg etter hvert sperra inne på en avdeling for demente. Eller alzheimer som det heter nå for tida. Så det er vel snart på tide å flagge ut!

    En ny vandring gjennom India sponset av den norske stat! Med hund og blomster i håret! Mickeline

    SvarSlett
  2. thats right baby...det er den rette innstillinga...slikt kan jeg like å høre!


    men skapmenneske jeg...ha jeg skaper meg da ikke...mer enn nødvendig that is...of course...

    SvarSlett
  3. syretripp ja...å det skal jeg sannelig gjøre igjen snart...for å riste litt løs i toppetasjen og la de soulrockende flashene fra universets sjel skylle over mitt akk så skrøpelige sinn og lade det opp med nye innsikter så fulle av sprengkraft at hele livet dreier 180 grader over bord hahaha...

    SvarSlett
  4. ja rik skal jeg bli-...søkkende avskyelig pissrik...men aldri bofast...no way...først da begynner den store reisen...

    SvarSlett
  5. og hva er det du skriver om at du skulle helst sett Finnmark utstøtt fra resten av Norge?!

    Ja takke faen hadde det vært så vel....hele nord-Norge skulle laget seg egen nasjon...hva faen skal vi med dere helvetes forbannede sjettsøringa...sure helvets fuckings hestkuka...fuck dere ned i dassen der dere hører hjemme...dere har dratt nord-Norge ned i den samme avskyelige suppa av idioti som dere plasker rundt i...faen vi burde bare snarest ta og befri oss fra dere subbemikler...fuck off!

    SvarSlett
  6. ALLE utlendinger jeg har snakket med som har vært i oslo avskyr folka der...men samtlige priser nordlendingene!

    HVA forteller det dere...jævla fjols?!

    SvarSlett
  7. men selv regner jeg meg som a citizen of the world nå...og ikke lenger nordlending...jeg synes bare synd på de stakkars nordlendingene som må slite med slike tullinger som dere søringer hahaha!

    De har faen ikke fortjent det...og burde snarest kvitte seg med elendigheten og lage sin egen nasjon!

    SvarSlett
  8. egentlig har jeg ingenting imot f.eks sørlendinger og bergensere og slike folk heller...ja straks man kommer utenfor oslo er jo folk normale omtrent...bare dra til sandvika i Bærum så er folk helt annerledes der...så det som i hvert fall snarest burde gjøres var å kaste oslo og de forbannede slaskene i den helvetes skittbyen ut av Norge...la innvandrerne få den byen...da kan det bli litt skikk på folka der...la dem innføre sharia der hahahaha!!!!

    SvarSlett
  9. jeg driver np btw.og skriver på en roman om oslo og hvordan jeg nesten gikk til grunne i fyll og fanteri i miljøet rundt akerselva...nå skal sannheten om den skittbyen fram!

    SvarSlett
  10. Alt land nord for Trondheim bør snarest gis til samene. Alle andre må ta sitt pakk og flytte. Til Oslo. Der må de starte fra bunnen av som uteliggere ved Akerselva. Da kommer det gamle uttrykket "jævla nordlendinger" til sin rett igjen, tenker jeg nok.

    Jeg som har bodd rundt omkring i hele landet, har selvsagt bodd i Finnmark.I syndens år- 1986- kom et flyttebyrå til Bærum og pakka sakene mine. Inklusiv en forferdelig Lada, jeg hadde. Så forresten vanvittig mange av samme arten i utposten Berlevåg, den gamle NKP-bastionen i Finnmark. Da hadde jeg aldri vært nord for Molde. Med to unger under armen dro jeg fra alt. Til Hammerfest hvor jeg bodde i fred og fordragelighet. Den ene sjøsamen etter den andre stima rundt inngangsdøra mi. Og reinsdyr. Ja, mang en tur med twin-åtter til Mehavn i full storm. Ikke engang lokalbefolkningen torde å entre de flya når været stod på, slik at småflya lette helt på egen hånd på prærien. Melkeveien var det vel det het der jeg bodde... En eller annen kosmosvei i hvert fall... Mickey

    SvarSlett
  11. Når du ser litt nøyere etter har nesten hele LB vært bevandra med Nordlendinger, eller folk som kommer derfra...

    SvarSlett
  12. Er det rart det blir utrenskninger der i et stupende kjør. 26.junimassakren, og 12.augustmassakren. Norske nordlendinger kan ikke styre seg sjøl.De må til Oslo. Frihet for samene nå...

    Når det gjelder Oslo var jeg medlem av den aller første gjengen der- i moderne tid. Nemlig L-gjengen. Den gjengen var forløperen til T, B og A-gjengen. Jeg har gitt noen av ungene til de gamle gutta et kartleggingsoppdrag over alle finnmarkinger som oppholdt seg på hospitser og rundt akerselva og Karl Johan og Skippergata og Sandvika. Du tysta på meg. Jeg har en plan :-) Mickey

    SvarSlett
  13. ja det er visst mest nordlendinger der ja...

    men hammerfest...jeg er jo derfra...og der er det da ingen sjøsamer som jeg vet om hahaha...nei nå tror jeg de har slått noen nydelige skrøner i deg...hvor lenge bodde du der da?

    SvarSlett
  14. Ingen sjøsamer innrømte at de var det. Det var liksom flaut fant jeg ut. Jeg bodde der to somre og en vinter. En veldig mørk vinter. Men jeg var stadig på Sør-Øya med en fyr sjark. Hva het han igjen da... Jarle Hellesvik...tror jeg. Han var 10-15 år eldre enn meg husker jeg...

    Og der kom jo folk uten å ha ringt på forhånd. En kar som pleide å reise til Thailand var stadig på døra. Det var ikke deg! Hahaha..

    Helt sant at jeg bodde der! Jeg var utdanna, og finnmark trengte sårt min ekspertise. Jeg var og henta de galeste knivstikkende ungdommene rundt hele Finnmarkskysten og satte dem i skole hos meg. Jeg var liksom sjefen. Ingen hadde vært på utsida bygda si tror jeg. Jeg tok med alle på ferie til Kos. Herregud for et sant helvete det ble...Mickey

    SvarSlett
  15. Nå skal jeg på ekte kanalrock. En slags punkefestival her i byen. Må bare ned å hente Hagen først...Sweet dreams!

    SvarSlett
  16. punkefestival...hva har det gamle droget der å gjøre da? vel vel hils johnny rotten!

    SvarSlett
  17. ''Jeg var utdanna, og finnmark trengte sårt min ekspertise. Jeg var og henta de galeste knivstikkende ungdommene rundt hele Finnmarkskysten og satte dem i skole hos meg.''

    Enda en av disse hvit mann slash kvinne leker helt og redder de stakkars uvitende idiotene oppi huttiheita fra sine egne dumheter-syndromet!

    Finnmark har vel ALDRI noensinne trengt din sosionom-¨¨ekspertise¨¨ eller hva slags utdannelse du har! Finnmark trneger bare en ting, og det er å befri seg selv fra de vampyrene sørpå som suger ut dets livskraft!

    Sånne som deg skulle bare vært senket på dypet i Barentshavet i en ankerkjetting...forbannede imperialistkjerring...det verste jeg vet er slike feministmegger eller skal jeg si fascistkjerringer med sosionomutdannelse...de er de ALLER aller verste politiske skrullene...

    SvarSlett
  18. Og du kaller andre Slettesnoker... Her skrev jeg en kommentar som stoppa Finnmarkskjeften din. Så har du sletta den.

    Jeg skriver ikke et ord til inni denne rønna, før du setter kommentaren min på plass igjen. Din utakknemlige kjøttape.

    Ikke for det. Du vil vel bare ha sånne kopier av deg selv som Ken 2. her inne. Så værsågod! Lev vel med kloningene dine!!!

    Mickey

    SvarSlett
  19. Hæ???
    Hva er dette for slags hårreisende beskyldninger...jeg tror ikke jeg til dags dato har slettet en eneste kommentar i denne bloggen, og i hvert fall ikke fra deg.

    Har du sjekket om den kanskje ligger i en av kommentar-gruppene...jeg flytter nemlig kommenatrene fortløpende dit. Men pleier likevel la originalen ligge der den ble postet...men kanskje noe har forsvunnet under flyttelasset.

    Bare post den på nytt da om du ikke finner den...

    SvarSlett
  20. Alle kommentarene som postes her blir sendt min emailadresse, og jeg finner ikke noe fra deg der... nei her driter du nok på draget...

    SvarSlett
  21. Du har flytta kommentarrekka til Dagens Biff - den 14.- tror jeg det var.
    Men du har jo slettet den her som den ble født da... Og det ser jo litt rart ut sånn som det står! Blodig urettferdig...På ingen måte til min fordel i alle fall.
    Vel, du er tilgitt når du flytter rekka hjem hit igjen. :-)
    Mickey

    SvarSlett
  22. Anonym sa...
    Den konfiskerte jeg.
    Tok den med til sjøs hvor jeg sprettet opp buken, og andre utvekster jeg kom over, hos sjuogtjue sjømenn, mens de lå totalt dritings og svimeslåtta i køyene sine natt til første juni på nittennittiåtte. Nå har jeg kvessa den igjen. Kniven til poetrix altså. Snart legger jeg ut på tokt for avhjelpe denne verden med brunsvidde, enhjernecella, og forkvakla nordmenn i Norge, og rundt omkring i hele verden, hvor de sitter og gnukker på trygdepenger, tyner horer med vekslepenger, som arbeidsomme norske borgere har spart opp til dem!
    Nå har det gått over alle kosteskafter og beksemstøvler. Så jeg tar sistnevnte på meg for å gjøre det viktige oppdraget for Norge. Jeg begynner med Pattaya, -then I take Berlin-. Svipper innom Angeles, før jeg har alvorlig mye å gjøre nordpå i Norge. Især i Tromsøtraktene. Så alle guttemenn i hele verden! Se opp, vær på vakt, ellers blir det ikke noe spennende, eller gøy for meg! Nå kommer jeg snart med kniven til poetrix, og gjeller gud og hvermannsen jeg måtte se, som irriterer en aldri så liten smule.

    Anonym utsendt fra "Foreningen for uttryddelse av skadede og skadelige mannfolk"

    15. august 2010 10:23
    poetrixx sa...
    såsåså mickegirl...hiss deg ned nå du alte Førkje...ingen nordlendinger skal gjelles her..men ta deg gjerne en tur til Angeles...skjønt balker har jo ikke fyren...så gjelling blir det nok dårlig med...du får nok nøye deg med bukspretting...

    15. august 2010 10:35
    Anonym sa...
    Ken Djenzen sa...
    Dine kommentarer er uhyrlige, Poetrixx. Jeg ler så jeg skvetter. Du har fått meg til å se teksten i nytt lys. Jeg skal kontakte en agent i USA og se hva som kan gjøres med tanke på utgivelse. Siden står Norge for tur.

    Når det gjelder Mickelinetussa, skal hun bare komme nordover. Ingenting gir meg større glede enn å klemme livskraften ut av feministfitter. Samekniven blir god å ha etter at jeg har tømt meg utførlig i alle knullbare hull, både naturlige sådanne og de jeg har til hensikt å skjære ut med kniven. Så kom til meg, du lille trusetussa, så skal jeg komme i deg.

    15. august 2010 11:18
    poetrixx sa...
    15. august 2010 10:33
    Anonym sa...
    Dine kommentarer er uhyrlige, Poetrixx. Jeg ler så jeg skvetter. Du har fått meg til å se teksten i nytt lys. Jeg skal kontakte en agent i USA og se hva som kan gjøres med tanke på utgivelse. Siden står Norge for tur.

    Når det gjelder Mickelinetussa, skal hun bare komme nordover. Ingenting gir meg større glede enn å klemme livskraften ut av feministfitter. Samekniven blir god å ha etter at jeg har tømt meg utførlig i alle knullbare hull, både naturlige sådanne og de jeg har til hensikt å skjære ut med kniven. Så kom til meg, du lille trusetussa, så skal jeg komme i deg.

    SvarSlett
  23. 15. august 2010 10:53
    Anonym sa...
    Ken Jensen og Poetrixx har tydeligvis blitt lobotomert opptil flere ganger. Skrive kan jo ingen av dem, bortsett fra noen tillærte skjells- og bannord og betegnelser på kjønnsorganer. Ken Jensen og Poetrixx står for det absolutte lavmål når det gjeld formidling av ord. Spar oss for mer av dette pisset! Grav dere ned begge to! Hopp i havet!

    15. august 2010 11:28
    poetrixx sa...
    De ordene skal du di intetanende anonyme fitte få ete i deg igjen, med hud og hår og smuler og alt...vi nordlendinger skal snart rule hele Norge...ja hele verden!!!!

    U JUST WAIT hahahahaha!!!!

    15. august 2010 11:38
    poetrixx sa...
    pass på hvilke agenter du kontakter i USA da KEN...at de ikke jobber for FBI...er det ikke disse agentene de setter inn mot seriemordere og andre festlige skøyere?

    15. august 2010 11:40
    Anonym sa...
    "Grav dere ned! Hopp i havet!" Hohohoho! Jeg ler meg tussete. Hørt noe så sinnssykt og tilbakestående! Er du barnehaveansatt? Jobber du på psykiatrisk? Ble du misbrukt som barn? Er du førskolelærer?

    Jeg og Poe kan ikke skrive? Det er jo hylent! Jeg hadde aldri klart å finne på noe så lattervekkende på egen hånd. Du må ha takk for latteren og din barnslige post, enten du er Pickeliten eller Sireneula. Hoho!

    15. august 2010 11:41
    poetrixx sa...
    Hadde Bjørneboe levd i dag hadde han ledd seg ihjel av dette utdraget...i stedet for å henge seg i protest mot mistrøstigheten og elendigheten i det forbannende sosialdemokratiske kråkereiret han tilbrakte sine siste dager...

    15. august 2010 11:43
    Anonym sa...
    Jeg tenker på litterære agenter, Poe. Dog, du skal ikke se bort ifra at jeg får andre agenter på døren. Håh-håh! Dressjakke og blod er en kjip kombi.

    Har i mange år syslet med tanker om en oppfølger til En morders memoarer, der jeg langt overgår originalen i grove drapsskildringer. Håh-håh!

    15. august 2010 11:44
    poetrixx sa...
    Ja for satan Ken det må du absolutt gjøre!

    Kanskje du kan ta de beste partiene fra denne boken her og spinne rundt dem eller inkorporere dem i storyen...for du har vel ikke gitt ut dette her ennå...eller uansett er det jo bare utgitt på eget forlag som ikke solgte noe særlig?

    Jeg er allerede blodfan og kommer garantert til å kjøpe den boka, og reklamere som bare helvete for den!

    Du kan uten tvil bli den nye litterære sensasjonen i Norge...selv ikke dette korrupte dustelandet kan vel greie å drepe et slikt talent...nei det er umulig, du er en vulkansk kraft som bare venter på å bryte ut og kvele alle disse noksagtene i brennende kokende lava!

    Du har frekkheten, energien og visjoner nok til å gjør deg ustoppelig!

    15. august 2010 11:51

    SvarSlett
  24. Anonym sa...


    15. august 2010 11:51

    15. august 2010 11:54
    poetrixx sa...
    hahaha jeg var nettopp og sjekka nede i LB...bloggen ligger der like aktiv, levende og innbydende som ei inntørka spekesild som ei bikkje har pissa på...der hender ingenting!

    mens jeg alene i denne lille fillebloggen her har produsert minst åtte sterkt lesverdige og intelligente innlegg bare de siste to dagene, med tilhørende fyrverkeri av kommenntarer fra diverse bidragsytere...hahahaha for en skam Sørensen...du er med den fancy og fantastiske plattformen din ikke bare utkonkurrert, men totalt kjørt på ræva av en eneste mann!

    15. august 2010 12:14
    poetrixx sa...
    Bare på ETT av innleggene mine er det hittil kommet 156 kommentarer!

    Hvor mange kommentarer har du fått på de tre siste innleggene dine i LB Sørensen hæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæ!!!!!!!

    15. august 2010 12:50
    poetrixx sa...
    ser btw at jeg har tolv innlegg de siste to dagene...ikke åtte...me Ken Jensen står bak ett av dem...og snart kommer denne bloggen til å rennes ned av folk som vil skrive her...og ikke slike tafatte bleikfiser som Tom Egeland...men talenulle intelligente folk med guts og dynamitt i hjernebarken...,folk som KJ!

    15. august 2010 12:52
    poetrixx sa...
    så her er det bare å pakke snippsekken sørensen...slaget er tapt!

    men du kan trøste deg med at du vil få lov å blogge her mot å betale tusen kroner pr. innlegg...det er jo billig for å få å lov å reklamere for deg selv...

    15. august 2010 12:54
    poetrixx sa...
    ''men talenulle intelligente folk med guts og dynamitt i hjernebarken...,folk som KJ!''

    talenulle hmmm skrev jeg det hahaha...jeg mente selvsagt talentfulle!

    men der har jeg visst oppfunnet et nytt ord---talenulle....eller talenull i substantivform.

    herved bestemmer jeg at et talenull er et menneske som lar seg misbruke som talerør for en dårlig sak...slik egeland nettopp har gjort på LB...

    15. august 2010 12:57
    Anonym sa...
    Talenulle? Null talent! Det gjelder både deg og KJ!

    15. august 2010 14:31
    Anonym sa...
    Kjøp en ordbok Poetrixx, slå opp på selvinnsikt, selverkjennelse, selvkritikk, og forsøk å stave deg gjennom betydningen av disse ordene.

    SvarSlett
  25. sånn,...fornøyd nå? men ikke kommenter her...gjør det i kommetarinnleggene heretter!

    SvarSlett
  26. Nei, det var ikke den rekka poetrix hihi... Det der henger jo ikke på greip. Jeg gir opp. Nå ble det totalt surrealistisk hele greia.

    Som å blande plastelina med oljemailing, en teskje tran, og en liten persilledusk på toppen. For så å male et portrett av "elg i solnedgang" av den smørja det ble,

    Ikke kommentere her? Er ikke dette kommentarfeltet da??

    Mickey

    SvarSlett