torsdag, mars 05, 2009

Stolt og staut norsk psykopat!

Jeg leste nylig i Dagbladet en liste over karakterkjennetegn på psykopater, og de passet hver eneste en som hånd i hanske på meg!
Japp, etter å ha saumfart denne lista nøye, er det helt opplagt og innlysende at jeg er psykopat, det er det bare å innrømme. Spørsmålet nå er om det finnes noe erstatning å få for dette? !
Jeg mener, jeg er jo ikke selv ansvarlig for min tilstand, og ikke er det jo mulig å forandre seg heller, så en slags psykopatskadeerstatning på noen millioner finnes det vel å få? Det burde det ihvertfall være, noen er det vel som har skylda for at jeg er blitt slik! Foreldrene, skolen, kameratene, samfunnet...hvem er det jeg kan saksøke her?!

Så heretter definerer jeg meg selv som psykopat .... selv om det jo fremdeles forekommer meg at stempelet psykopat er den middelmådiges smålige og misunnelige hevn over det kreative menneske.


Det er de kjedelige, småborgerlige menneskers trang til å herske over og stemple en gruppe mennesker de instinktivt føler er dem overlegne og som de aldri vil greie å kontrollere og plassere i deres små trange systemer som her gjør seg gjeldende, det er jeg overbevist om.


Jeg la nemlig merke til at denne psykiateren det ble referert til, Hans Jakob Stang eller hva han het, i det hele tatt ikke innbefattet psykiatere eller andre profesjoner innenfor helsevesenet blant de yrker psykopater gjerne søker seg til hehehe, enda psykiatrien kanskje er den yrkesgruppe med flest sadister og gærninger innenfor sine rekker. Det er jo ikke lenge siden forsvarsløse mennesker ble lobotomert uten bedøvelse, og utallige er de horrible overgrep og forbrytelser psykiaterne og deres medhjelpere i sinnsykeinstitusjonene har gjort seg skyldige i opp gjennom tidene...


Derimot ramset han opp journalister, politikere og musikere blant de yrker der psykopatene herjer mest. Altså yrker som det man kan betegne som unntaksmennesker søker seg til.


Denne rekka over symptomer som karakteriserer psykopaten var også egentlig bare en vag og diffus beskrivelse av karaktertrekk som er felles for de aller fleste mennesker, og å stemple 10 prosent av befolkningen som onde og mindreverdige mennesker, slik denne psykiateren her gjorde, er intet mindre enn ... ja nettopp psykopatisk! Jeg har nemlig forlengst lagt merke til at de menneskene som skriker høyest opp om at andre mennesker er psykopater gjerne kommer under denne betegnelsen selv, så vidt jeg kan bedømme i hvert fall ut fra min semre og mangelfulle menneskekunnskap...


Flertallet trenger alltid noen å forfølge og se ned på, slik at de selv kan føle seg bedre. Før var det jødene og nordlendingene og pakistanerne og stoffmisbrukerne som ble tildelt rollen som samfunnets spedalske, nå er det ''psykopatene'' som det er legitimt å straffe og forfølge. Og det som er så fint og samtidig uhyggelig med denne nye offergruppen er at representantene for disse menneskene finnes overalt, midt i blant oss, og er derfor lette å oppspore og ta knekken på når de først er identifisert.

Så jeg ønsker til lykke med jakten!



Liste over psykopati fra den amerikanske psykiaterforening...eller noe sånt...se nedenfor.
Etter å ha saumfart denne lista nøye, er det helt opplagt og innlysende at jeg er psykopat, det er det bare å innrømme. Spørsmålet nå er om det finnes noe erstatning å få for dette? Jeg mener, jeg er jo ikke ansvarlig for min tilstand,og ikke er det jo mulig å forandre seg heller, så en slags psykopatskadeerstatning på noen millioner finnes det vel å få? Det burde det ihvertfall være, noen er det vel som har skylda for at jeg er blitt slik! Foreldrene, skolen, kameratene, samfunnet...hvem er det jeg kan saksøke her?!1. Glatthet/overflatisk sjarm.--- Jepp...jeg har ikke tall på alle de damene jeg har sjarmert både vettet og trusene av og deretter penetrert..2. Egosentrisk/storhetsideer om egen verdi. --Megalomani er mitt fremste sjelskjennetrekk ja...bare les profilen min her på DK.3. Behov for nye impulser/lett for å kjede seg. ---Jeg har akkurat såvidt begynt på dette innlegget og kjeder meg allerede halvveis ihjel.4. Patologisk (sykelig) løgnaktighet/bedrageri. ---Nei lyver det gjør jeg aldri...5. Bløffmakeri/manipulering. --Jeg liker alt som inneholder ordet pule...manipulere...kopulere... 6. Manglende anger eller skyldfølelse. ---Anger...å så deilig det anger fra norske fittelepper og sommerenger...7. Manglende dybde av følelser. ---Ja allslags føleri hater jeg!8. Ufølsomhet, manglende empati. ---Empati...psykopati..homøopati..det er akkurat samme mølja for meg...9. Parasittær livsstil (snylter på andre). Riktig...denne lista om psykopati har jeg stjålet fra noen andre på Forfatterbloggen.10. Oppfarende/dårlig kontroll over sinne. ---GRRR! For helvete!11. Promiskuøs seksuell adferd. Har ikke tall på alle de damene og trærne jeg har nedlagt og perforert.12. Adferdsproblemer før fylte 12 år. ---Jeg hadde atferdsproblemer allerede i mors liv. Hun hadde sin fulle hyre med å holde styr på meg inne i livmoren så jeg ikke stakk av. De vurderte derfor å medisinere meg for adhd fordi jeg sparket og protesterte så mye.13. Manglende realistisk langtidsplanlegging. ---Carpe diem, etter oss kommer syndfloden!14. Impulsivitet. ---Impulsherjet er jeg som få ja...både pulsen og impulsen går i hundre!15. Uansvarlig foreldreadferd. ---Ja, jeg er meget uansvarlig overfor barnet i meg selv.16. Hyppige ekteskap/samboerforhold. ---Skifter dem fortere enn jeg skifter mål og mening!17. Ungdomskriminalitet før fylte 15 år. ---Jeg var kriminell allerede i barndommen, allerede i krybba forsøkte jeg å kvele min søster, voldta katta og sette fyr på huset.18. Svikt under prøvetid eller løslatelse. ---Svikt i knærne av all dopen jeg tylla i meg under prøvetida ja...19. Manglende ansvar for egne handlinger. ---Slike kjedelige bagateller overlater man da til andre, får da være grenser!20. Flere typer lovbrudd blant følgende 10: (innbrudd, ran, narkotika, frihetsberøvelse, mord(forsøk), ulovlig våpenbesittelse, lovbrudd av seksuell art, grov uaktsomhet, bedrageri, flukt fra fengsel). --You name 'em, I've got them all for you baby...jeg er etterlyst av Interpol over hele planeten hehehe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar