onsdag, mars 18, 2009

Staut og stolt psykopat!

Jeg leste nylig i Dagbladet en liste over karakterkjennetegn på psykopater, og de passet hver eneste en som hånd i hanske på meg! Japp, her finnes overhodet ikke rom for tvil ... etter å ha saumfart denne lista nøye, er det helt opplagt og innlysende at jeg er psykopat, det er det bare å innrømme.


Spørsmålet nå er om det finnes noe erstatning å få for dette? Jeg mener, jeg er jo ikke ansvarlig for min mentale tilstand, og ikke er det jo mulig å forandre seg heller visstnok, så en slags psykopatskadeerstatning på noen millioner finnes det vel å få?



Det burde det ihvertfall være, noen er det vel som har skylda for at jeg er blitt slik!
Foreldrene, skolen, kameratene, julenissen, samfunnet ... hvem er det jeg kan saksøke her?!

Men uansett om det er mulig å få erstatning eller ei; heretter definerer jeg meg selv som stolt psykopat ... selv om det jo fremdeles forekommer meg at stempelet psykopat er den middelmådiges smålige og misunnelige hevn over det kreative menneske. Det er de kjedelige, småborgerlige menneskers trang til å herske over og stemple en gruppe mennesker de instinktivt føler er dem overlegne og som de aldri vil greie å kontrollere og plassere i deres små trange systemer som her gjør seg gjeldende, det er jeg overbevist om.

Jeg la nemlig merke til at denne psykiateren det ble referert til, Hans Jakob Stang eller hva han het, i det hele tatt ikke innbefattet psykiatere eller andre profesjoner innenfor helsevesenet blant de yrker psykopater gjerne søker seg til hehehe, enda psykiatrien kanskje er den yrkesgruppe med flest sadister og gærninger innenfor sine rekker. Det er jo ikke lenge siden uskyldige mennesker ble lobotomert uten bedøvelse, og utallige er de horrible overgrep og forbrytelser psykiaterne og deres medhjelpere i sinnsykeinstitusjonene har gjort seg skyldige i overfor forsvarsløse pasienter opp gjennom tidene...

Derimot ramset han opp journalister, politikere og musikere blant de yrker der psykopatene herjer mest. Altså yrker som det man kan betegne som unntaksmennesker søker seg til.


Denne rekka over symptomer som karakteriserer psykopaten var også egentlig bare en vag og diffus beskrivelse av karaktertrekk som er felles for de aller fleste mennesker, og å stemple 10 prosent av befolkningen som onde og mindreverdige mennesker, slik denne psykiateren her gjorde, er intet mindre enn ... ja nettopp psykopatisk! Jeg har nemlig forlengst lagt merke til at de menneskene som skriker høyest opp om at andre mennesker er psykopater gjerne kommer under denne betegnelsen selv, så vidt jeg kan bedømme i hvert fall ut fra min semre og mangelfulle menneskekunnskap...




Flertallet trenger alltid noen å forfølge og se ned på, slik at de selv kan føle seg bedre. Før var det jødene og nordlendingene og pakistanerne og stoffmisbrukerne som ble tildelt rollen som samfunnets spedalske, nå er det ''psykopatene'' som det er legitimt å straffe og forfølge. Og det som er så fint og samtidig uhyggelig med denne nye offergruppen er at representantene for disse menneskene finnes overalt, midt i blant oss, og er derfor lette å oppspore og ta knekken på når de først er identifisert.


Her er listen over psykopati fra den amerikanske psykiaterforeningen...



1. Glatthet/overflatisk sjarm.


--- Jepp...jeg har ikke tall på alle de damene jeg har sjarmert både vettet, trusene og restene av møydommen av og deretter penetrert på det groveste og mest skjendige...


2. Egosentrisk/storhetsideer om egen verdi.


--Megalomani er mitt fremste sjelskjennetrekk ja ... det er jo bare å lese innleggene mine her i bloggen.


3. Behov for nye impulser/lett for å kjede seg.


---Jeg har akkurat såvidt begynt på dette innlegget og kjeder meg allerede halvveis ihjel!


4. Patologisk (sykelig) løgnaktighet/bedrageri.


---Nei lyver det gjør jeg aldri ... så dette er da unntaket som bekrefter regelen.


5. Bløffmakeri/manipulering.


--Japp jeg elsker alt som inneholder ordet pule ... manipulere ... kopulere ... koapulere( dette er et nyord laget av meg som beskriver hva som skjer når man knuller damer mens de har mensen og blodet bare fosser uten stans)


6. Manglende anger eller skyldfølelse.


---Anger nei, DET elsker jeg da vitterlig ... å så deilig det anger fra de jomfruelige herlige norske sommerenger ... og fittelepper ...

7. Manglende dybde av følelser.


---Ja allslags føleri og lignende fjolleri føler jeg at jeg hater!


8. Ufølsomhet, manglende empati.

---Empati ... psykopati ... homøopati ... det er akkurat samme oppkokte mølja for meg...


9. Parasittær livsstil (snylter på andre).


---Ja det er også helt riktig; ... denne lista om psykopati har jeg f.eks. stjålet fra noen andre på Forfatterbloggen. Og se videre mitt eminente innlegg om kunsten å snylte hahaha...


10. Oppfarende/dårlig kontroll over sinne.


---'Nei dette stemmer ikke ... jeg er for faen ikke oppfarende!!!! Oppmorende vil jeg heller si, jeg liker å more andre...

11. Promiskuøs seksuell adferd.


---Ja det er riktig ... har ikke tall på alle de damene, dyrene, snømennene, aliens og andre fremmede livsformene jeg har nedlagt og perforert. En gang voldtok jeg til og med juletreet til naboen ...


12. Adferdsproblemer før fylte 12 år.


---Jeg hadde atferdsproblemer allerede i mors liv. Hun hadde sin fulle hyre med å holde styr på meg inne i livmoren så jeg ikke stakk av.


13. Manglende realistisk langtidsplanlegging.


---Carpe diem, etter oss kommer syndfloden!


14. Impulsivitet.


---Impulsherjet er jeg som få ja ... både pulsen og impulsen går i hundre!


15. Uansvarlig foreldreadferd.


---Jada, jeg er nok særdeles uansvarlig overfor barnet i meg selv.


16. Hyppige ekteskap/samboerforhold.


---Skifter dem fortere enn jeg skifter mening!


17. Ungdomskriminalitet før fylte 15 år.


---Jeg var kriminell allerede i barndommen, allerede i krybba forsøkte jeg å voldta katta og lage ragu av kaninen til søstra mi, og røkte daglig Ali kaffe og satte sprøyter med lettmajones.


18. Svikt under prøvetid eller løslatelse.
---Svikt i knærne av all dopen jeg tylla i meg under prøvetida ja...


19. Manglende ansvar for egne handlinger.

'
---Ja jeg tar kun ansvar for mine mange MIS-handlinger av andre!


20. Flere typer lovbrudd blant følgende 10: (innbrudd, ran, narkotika, frihetsberøvelse, mord(forsøk), ulovlig våpenbesittelse, lovbrudd av seksuell art, grov uaktsomhet, bedrageri, flukt fra fengsel).


--You name 'em, I've got them all for you baby ... jeg er etterlyst av Interpol over hele planeten for alle mine utallige forbrytelser hehehe! De er til og med ramset opp i Bibelen i kapittelet etter Apostlenes Gjerninger, under tittelen Poetrixx ugjerninger.

7 kommentarer:

  1. Disse påstandene fra denne psykiateren er akkurat like seriøse og vitenskapelige som dem denne mafiaen bruker når de skal diagnostisere ADHD og andre ting.
    Helt ufattelig at normalt vettuge mennesker lar seg bløffe av disse psykiaterne, som jo opplagt lider av vrangforestillinger all den tid de tror fullt og fast på sitt eget psykobabbel. Snart kommer tvungen medisinering av alle dem som psykiaterne mener faller inn under denne psykopatdiagnosen deres (det er bare et tidsspørsmål). Helt utrolig at denne banden har fått så stor makt. Til og med i rettssalen er de og forteller hvem som bør idømmes sikring og ikke, hvem som bør ha daglig omsorg og ikke.
    Etter min mening burde de bures inne, alle sammen, inkludert denne Halv Stang.
    Vanvittig.

    SvarSlett
  2. Psykopater har i følge boka heller ingen sykdomserkjennelse. Hehe altså: Hvis du tror du er psykopat, er du det ikke. Hvis du vet at du ikke er psykopat, kan det godt hende du er det. Hvis du tror du er psykopat, men vil være sikker på at psykiaterne ikke skal tro det, er det lurt å si du er psykopat, På den annen side er du det sannsynligvis ikke, hvis du tror det. Hvis du vet at du ikke er psykopat, er det lurt å si du tror du er det, slik at psykiaterne utelukker at du kan være det. Konklusjon: Det er uansett lurt å påstå at du er psykopat...øh...med mindre du vil være psykopat, da er det lurt å nekte, men hvis du vil være en psykopat, er du sannsynligvis en liten nevrotiker som ønsket at han var like stor og tøff som broren sin. Ha en forvirret aften.
    Sinnadamen

    SvarSlett
  3. det er et spesifikt punkt her som ikke er ramset opp, og det er trangen til å fordømme andre mennesker og karakterisere dem som onde og mindreverdige...dette er et meget typisk tegn for psykopater, har jeg registrert.

    men jeg antar psykiaterne og de menneskene som utarbeidet denne listen selv ville falle inn under et slikt punkt, og unnlot derfor behendig nok å nevne det hehehe...

    SvarSlett
  4. og nettopp dette punktet, denne trangen er den farligste av dem alle selvsagt, dette patologiske behovet for aa demonisere andre mennesker slik at vi med god samvittighet kan straffe eller utrydde dem...

    poetrix

    SvarSlett
  5. eller forandre dem, slik psykiaterne ynder aa gjoere under sine pseudovitenskapelig baserte terapier

    poe

    SvarSlett
  6. Poe; Med fare for å skuffe deg, syns jeg du passer dårlig til diagnosen psykopat. Jeg har da aldri hørt om en morsom og selvironisk psykopat??? Ironi på en psykopats vegne ville fått vedkommende til å drepe i affekt. Det er få ting de hater mer her i verden. Deres fremste karaktertrekk er at de vil bli tatt på alvor, og de går bokstavelig talt over lik for at det skal skje. Avvisning får dem til å tilte. Hitler og Stalin anstrengte seg da vitterlig for å bli tatt alvorlig?
    Kort sagt ser jeg nå at den listen du har presentert må komme fra en fyr som ikke vet en dritt om hva han snakker om, og har tonet ned (for å bruke et psykiateruttrykk) kriteriene for diagnosen. Kanskje i den hensikt å få anledning til å dele ut flere diagnoser og tjene mer penger på nevroleptica, innleggelser og annet snacks?
    Muligens har du vært offer for en gjeng psykopater og blitt preget av det. Men psykopat er du ikke. Selv ikke jeg ville ha blitt redd deg. He,he.

    SvarSlett
  7. Hei igjen! Fikk en intens trang til å plukke fra hverandre den lista du har presentert. Here we go;

    1. "Glatthet/ overflatisk sjarm." Feil. Sjarmen deres er den mest ekte og dypfølte du kan finne. Det er defor de kan fange ofrene sine som en edderkopp lokker til seg fluer. Ikke noe overflatisk her, nei!

    2. "Egosentrisk/storhetsidéer om egen verdi." Riktig, men med rette. Psykopater når lenger og oppnår langt flere av sine mål enn andre mennesker.

    3. "Behov for nye impulser/lett for å kjede seg." Helt fryktelig feil. Psykopater kjeder seg aldri. De har alltid nye, ondskapsfulle planer som de koser seg med å planlegge og fantasere om.

    4. "Patologisk/sykelig løgnaktighet ,bedrageri." Ok. Her kommer jeg litt til kort, men vet at psykopater tror på det de selv sier og snakker sant like ofte som de lyver. Dermed blir det et spørsmål om de noen gang har til hensikt å lyve, og derfor kan defineres som patologiske løgnere. Det blir noe upresist med karakteristikken.

    5. "Bløffmakeri/manipulering" Feil. Psykopater manipulerer aldri. De truer. Selv om det kan være dulgt for utenforstående, vet alltid offeret deres hva det dreier seg om.

    6. "Manglende anger eller skyldfølelse." Feil. Psykopater føler seg så skyldige at de må straffe andre for å slippe unna følelsen.

    7. "Manglende dybde av følelser" Helt feil. Psykopater føler så dypt, inderlig og intenst at ingen kan måle seg med dem. Bare se på Hitler.

    8. "Ufølsomhet, manglende empati." Feil igjen. Ingen har fler og sterkere følelser enn en psykopat. Manglende empati med andre, ja, men slett ikke seg selv. Det viser at de har evnen, men velger å ikke bruke den.

    10. "Oppfarende/dårlig kontroll over sinne" Helt feil. Psykopater har full kontroll på sinne. De tillater seg bare å vise sinne når de skal oppnå noe med det.

    Nei, nå gidder jeg ikke mer. Disse karakteristikkene som er gjengitt her er så lavpannede og bak mål, at de ikke er verdt tiden min.

    SvarSlett