lørdag, februar 28, 2009

Kunsten å skride til verket

Her for en tid siden hadde jeg store problemer med mitt manuskript, idet det var fullstendig stilstand nei stillstand i utviklingen og absolutt ingenting ble skrevet på flere uker. Desperat ved utsikten til at min deadline som jeg selv har satt til min fødselsdag 8. desember 2015 nå så ut til å bli kraftig overskredet prøvde jeg å tenke ut ytterliggående tiltak for å oppnå fortgang i skriveprosesssen.
Og det var da min eminente hjerne plutselig hostet opp denne enkle men desto mere toppgeniale ideen!I stedet for å skrive et verk burde jeg selvfølgelig skride til dette selvsamme ikke-eksisterende verket! Er det ikke derfor det heter skride til verket, fordi nettopp det å skride til et verk gjør at dette verket blir langt lettere å angripe og erobre?
Den som en gang i tiden lanserte dette slagordet har formodentlig liksom jeg snublet ( idet han skred?) over en essensiell erkjennelse som siden mer eller mindre er gått i glemmeboka ( hvem er forresten forfatteren av denne ofte omtalte boka, noen som husker det, eller er denne kunnskapen også forsvunnet i den selvsamme boka?), for så vidt jeg vet er det nå meget få mennesker som kjenner denne kunsten og bekjenner seg til en slik ideologi og dermed skrider til sine verk. Mest skriker de vel bare til sine øreverk, antakelig...
Men dette har nå jeg gjort og med hvilke sensasjonelle resultater!
Jeg er nå så oppglødd og engasjert i skriveprosessen og klistret til computeren om dagene at jeg nesten ikke har tid til verken å dra ut på byen og ragge opp horer eller drikke meg full og havne i festlige barslagsmål mere og bli arrestert etter å ha avlevert snuten et par fortjente uppercuts på kjeften, så dette vil jeg virkelig anbefale til alle andre forfattere som har problemer med skrivingen; skrid ... ikke skriv!
Jeg har nå også implementert dette selvsamme tiltaket på andre områder av mitt liv, f.eks. går jeg ikke lenger på vanlig måte, nei jeg skrider nå utelukkende avgårde med lange avmålte skritt og armene dinglende i takt med bena. Jeg har oppdaget at dette er en langt mer effektiv metode å bevege seg på enn den vanlige sløve promeneringen og spaseringen og de andre typene ganglag vi nordmenn er opplært til i det slappe sosialdemokratiet vi er oppvokst i.
Jeg vurderer nå å ta patent på denne oppsiktsvekkende metoden og tjene meg søkkrik, men trenger en finansielt uavhengig samarbeidspartner som kan skyte inn kapital i firmaet jeg tenker å starte snart, så hvis noen der ute sitter på en million eller to og verker etter å investere den i et sikkert opplegg, ikke nøl med å ta kontakt!
Men ikke overskrid dine kreditter da...

http://www.youtube.com/watch?v=wippooDL6WE&feature=related

eksempel på verktilskriding...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar