onsdag, april 08, 2009

Navnekonkurranse!

I forbindelse med min snart utgitte bok som kommer til å vekke supersensasjon, ja føre til et kulturelt og åndelig jordskjelv over hele kloden og oppløse de sosiale og politiske systemene i verden, trenger jeg et kunstnernavn som anstår seg en slik åndsgigant som meg. Jeg har ikke vært kar om å komme opp med noe dugandes selv, så muligheten er nå til stede for en kreativ sjel til å komme i besittelse av en åndelig skatt i form av et signert eksemplar med dedikasjon i min nye bok. Den eneste betingelsen er at navnet må begynne med D, og at det må være litt sus og schwung over det. Det er et etternavn og grunnen til at det må begynne med D, er at mine to fornavn begynner på G og O ... hehehe.



Jeg er også på jakt etter nytt navn til min thailandske samboerinne Wilailak. Jeg har kommet opp med noen ideer selv, men hun stritter vilt i mot alle forslagene mine og nekter plent å lokke til å la seg omdøpe med ett av disse, enda jeg har forespeilet henne at sjansene for å få norsk statsborgerskap vil være langt større med et skikkelig norskklingende, og på samme tid internasjonalt navn. Jeg tror hun fornemmer at det er noe funny med disse navnene selv om hun ikke snakker norsk og knapt litt engelsk, men selv synes jeg de er riktig så fine.







Ullegrine Dåsesmell er jo f.eks. et gammelt norsk budeienavn fra Setesdalen, og Malla Jeanette Knakpeisen, Slubanella Pompeii d.y. , Fillelise Chanel Krokbein og Coconella Kusprell er jo liksom en fin blanding mellom gamle norske navn og mer kontinentale navn, synes jeg selv da...

Men hun er ikke til å formå til å anta noen av disse flotte navnene, så da anmoder jeg om hjelp fra bloggens tallrike lesere! Den som kommer med det beste forslaget får en helnatt i hengekøya under palmene her på Ko Samui med henne!

2 kommentarer:

  1. Her skal du få noen fine og passende kunstnernavn:

    Spykongen
    Tomtønna
    Slintrepikken
    Skrytekødden
    Pygmepikken


    Behold dama di. Tar meg heller en runk. Det er sannsynligvis ti ganger bedre.

    SvarSlett
  2. og alle disse begynte med D ja...thanx for nothing azi

    SvarSlett